CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, October 16, 2009

GERAM NYERR DENGAN PERAGUT ZAMAN SEKARANG!!

This morning ada seorang customer perempuan datang ke ofis..nak mintak tolong...die nak buat claim sebab cermin kete dah pecah...and i ask"y, wat happened?" (actually cakap melayu..huhuhhuhu)..
so die citer la kat aku...Yesterday petang...die gi amik duit dekat bank..then die pn masok kete n kunci pintu kete..suddenly without warning...peragut tu pecah cermin die n amik handbag die..luckily tat tym die punye purse die kuarkan dulu n letak d seat tepi sebab nak cek amount duit yang die amik tadi..n nasib baik jugak la customer tu takde pape...just kete die je pecah cermin...kesian tgk customer tu..until now die masih takut...
tapi barangan berharga die lam handbag tu sempat d kebas..cincin berlian die, hp die...hurmmm...pity her..
kejam eh pencuri, perompak n peragut sekarang ni...dah tak perduli nyawa orang lain...kalau nak duit tu, mintak le cara bagus..(nak ke bagi??) atau cari la keje o kantau lebih..banyak lagi yang boleh buat..

Dalam kes kakak aku pulak...dalam tahun ni jugak...kakak aku g jogging alone dekat bukit depan taman awam..kat sane mmg ramai orang..tym kakak aku jogging tu..die tdengar ade bunyi cermin pecah...alangkah terkejut nyer kakak aku bile tgk kete kena pecah...tat tym i tink ade dua buah kete yang kene pecah..tapi yang sempat die amik is my kakak purse...entah camne pencurik tu tau yang kakak aku letak purse die lam dashboard...kesian tgk kakak aku...dalam ketakutan n geram die call my mom mtk teman die g buat report..para jogging kat sane pn terkejut gak..n semua lam keadaan geram...camne nak hindar kan dari kes ni berlaku ek??..sebab pencuri, perompak aka peragut ni tak kenal orang...sakit ati bile bace orang yang kene ragut tu perempuan yang sarat mengandung...nasib baik tak keguguran..hurmm...lumrah dunie skrang ni..semua perlukan duit...WEii...Pencurik!! agak2 la nak mencurik o nak meragut orang!!...kan dah kene sumpah! Urghhhh!

No comments:

Post a Comment